KOBİ’ler ve Girişimciler İçin Instagram İpuçları

Son dönemin popülerliği ve üye sayısı hızla artan platformlarından biri olan Instagram da pazarlama ve satış için bir adım öne çıkan platformlardan. Dijital pazarlama, pazarlama, marka danışmanlığı ve içerik üretimi ajansı Ajans Dijital Kalem’in KOBİ’ler ve Girişimciler İçin Instagram İpuçları önerileri şu şekilde… 

Hedef kitlenizi bulun

Instagram ve aslında tüm sosyal medya platformlarında kurumsal başarıyı yakalamak ve kendinizi doğru konumlandırmak için bakmanız gereken ilk nokta hedef kitlenizdir. Çok yoğun bir üye sayısı ve takipçi arasından ürün ve hizmetlerinizi sunmak istediğiniz hedef kitlenin kim olduğunu, bu kişilerin nerede olduğunu, nasıl davrandığını ve özelliklerini çok iyi bir biçimde tanımlamalısınız. Öncelikle ideal müşteri kitlenizin pazarlama karakterini ortaya koymalı ve bu platformlarda onlara ulaşma adına doğru yatırımları yapmalısınız. 

Hedeflerinizi belirlemeyi unutmayın

Sosyal medya, adı üstünde sosyal bir alan olarak genelde kişisel amaçlarla kullanılıyor. Ancak bunun yanında kurumsal bilinirliği arttırmak, e-ticaret sitelerini satış ve pazarlama yönünden desteklemek, sadık takipçi kitlesi oluşturmak ve hedef kitle ile erişim ve etkileşim değerlerini arttırmak gibi farklı amaçlara da hizmet edebiliyor. Dolayısıyla sosyal medyayı hangi amaçla kullanacağınızı belirleyip doğru ve profesyonel stratejiler oluşturmalısınız. Sosyal medya mecralarında spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi ve zamana duyarlı olmayı başarırsanız, hedefinize daha kısa sürede ulaşacaksınız.

Rakiplerinizin mevcut durumunu ölçün

Rakiplerinizin sosyal medyadaki varlığı ve gücü oldukça önemli bir kriterdir. Bu aynı zamanda sizin sosyal medyadaki minimum başarı ölçütünüzdür. Dolayısıyla sosyal medya yatırımlarınıza ve çalışmalarına başlamadan önce rakiplerinizi analiz etmelisiniz, onların sosyal medya kullanım alışkanlıklarını incelemelisiniz ve takipçileri ile aralarındaki iletişimi göz önünde bulundurmalısınız. Rakiplerinizin sosyal medya mecraları özelindeki tüm hamleleri hakkında bilgi sahibi olmanız ve stratejinizi bu doğrultuda belirlemeniz sizleri başarıya bir adım daha yaklaştıracaktır.

İçerik her zaman, her şeyden önemli

Sosyal medya mecralarında sürdürülebilir başarının anahtarlarından biri de içeriğe gerekli önemi vermektir. Özgün, planlı ve profesyonel bir biçimde oluşturulan içeriklerin hedef ve potansiyel hedef kitle üzerinde etkili olduğu aşikâr. Dolayısıyla sosyal medya iletilerinizi düzenli paylaşımlarla ve kaliteli içeriklerle desteklemelisiniz. Bu sayede hem marka bilinirliğiniz artacaktır hem de hedeflerinize bir adım daha yaklaşacaksınız. 

Hızlı geri dönüşler yapın

Sosyal medya mecralarında markanızı pazarlamanın en önemli yollarından biri de interaktif diyalogları geliştirmektir. Sizlere yöneltilen sorulara veya görüşlere yönelik olabildiğince erken, bilgilendirici ve açık cevaplar vermelisiniz.  Bunun dışında sizlere sıkça sorulan sorulara daha önceden yanıtlar hazırlamalı ve yoğun mesajlar karşısında zaman kazanmalısınız. Ayrıca mevcut web sitenizdeki trafiği arttırmak için yanıtlarınızda link kullanıma özellikle dikkat etmelisiniz.

Doğru reklam stratejileri oluşturun

Sosyal medya mecralarında markanızı pazarlamak için yapmanız gerekenler bir noktadan sonra sınırlanıyor. Bu doğrultuda sosyal medya reklamları devreye giriyor. Kullanım amacınıza ve hedeflerinize göre farklı reklam seçeneklerinden doğru olanı belirlemeli ve gerekli reklam bütçesini hazırlamalısınız. Ayrıca verilen reklamların sürekli olarak devam etmesi durumunda rakiplerinize oranla daha avantajlı bir konuma geleceksiniz. Öte yandan ağırlık vermeniz gereken ve sizlere daha fazla getirisi olan sosyal medya mecralarına daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini unutmayın.

bir yorum bırakın