Yapay zekanın küresel ekonomilere ve sektörlere etkisi her geçen yıl artıyor. Yapay zeka ve makine öğrenimi ile otomatikleştirilebilen çok sayıda manuel işlemi kullanan sigorta sektörü, yapay zekanın en fazla dokunduğu sektörler arasında yer alıyor. Dijital Pazarlama, Pazarlama, Marka Danışmanlığı ve İçerik Üretimi Ajansı Ajans Dijital Kalem’in iletişim danışmanlığı hizmeti sunduğu Dijital Dönüşüm Danışman Dr. Müh. Gülay Savaş, yapay zekayı iş ve performans süreçlerine dahil eden sigorta şirketlerinin hangi alanlarda fayda elde ettiğini ve en çok kullanılan yapay zeka uygulamalarını paylaştı.
Dijital Dönüşüm Danışman Dr. Müh. Gülay Savaş’a göre, yapay zekayı iş ve performans süreçlerine dahil eden sigorta şirketleri, “zaman ve maliyet tasarrufu”, “iyileştirilmiş müşteri deneyimi” ve “daha doğru müşteri fiyatlandırması ve azalan dolandırıcılık sebebiyle artan karlılık” noktalarında fayda sağlıyor.
4 yapay zeka uygulamasının kullanımı yaygın
Talep işleme, otomatik onarım maliyeti tahmini, başvuru işleme, sigorta fiyatlandırması, belge oluşturma, müşteri sorgularına yanıt verme ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin, yapay zekanın sigortacılıkta öncelikli kullanım yerleri olduğunu belirten Dr. Müh. Gülay Savaş’a göre:
• Derin Öğrenme
• Doküman İşleme
• Chatbot’lar
• Duyusal Hesaplama dünyada genelinde en çok kullanılan yapay zeka uygulamaları durumunda.
Yapay zeka sigortacılık sektörünü etkilemeye devam edecek
Özellikle “Duyusal Hesaplama” ya da duygusal bilgi işlem olarak da anılan uygulamanın, müşterileri daha iyi anlamak ve onların zihinsel durumlarına göre harekete geçmek için kullanılmaya başlandığını ifade eden Gülay Savaş, bilgiyi toplamayı ve işlemeyi öğrenen yapay zekanın, her sektörde etkisinin arttırdığını, bu etkinin en çok hissedileceği sektörlerin başında ise sigortacılık sektörünün olacağını belirtiyor.