Girişimcilerin yaptığı en büyük hatalar

Girişimcilik, son 10-15 yılda tüm dünyada gittikçe artan bir hızla popülerleşen, iş hayatının yeni ve kuvvetli bir parçası haline gelen, gençlerin hayallerini süsleyen bir meslek haline geldi.   Girişimci, ortaya özgün bir iş fikri atan, içinde bulunduğu pazarı ve koşulları iyi analiz ederek karlı bir iş modeli yaratan iş insanı. İş hayatının zorlu yollarına doğru yaptığı bu yolculukta yaptıkları temel hatalar, daha birçok girişimin ilk aşamada havlu atmasına neden oluyor.  Girişimciler bir işe başlarken farkına bile varmadan pek çok problemle yüzleşmek zorunda kalıyorlar. Girişimlerin sağlıklı büyümesi, gelişmesi ve başarıya ulaşması içi yapılmaması gereken hataları bu yazımızda derledik.   

İş planını ve fikrini doğru oluşturamamak

İşe tutkuyla başlamak, başarının anahtarı durumunda. Ancak işe tutkuyla başlanırken bazı noktalar göz ardı edilmektedir. Bu kritik noktaların başında ise girişimcinin iş fikrini tüm yönleriyle doğru analiz etmemesi ve iş planını doğru yapmaması gelmektedir. Unutulmamalıdır ki, başarılı bir girişimci olmak, öncelikle iş fikrini doğru analiz etmeyi gerektirir. İş fikrinin uygulanabilir olup olmadığına dikkat etmemek ve bu eksikler dolayısıyla gerçekçi bir iş planına sahip olmamak, girişimcilerin yaptığı hataların başında yer alıyor.

Gireceği sektör ve pazarı iyi analiz edememek

Girişimcilerin yaptığı bir diğer hata ise girilecek pazarın ve rakip analizlerinin yapılmaması ya da eksik yapılmasıdır. Mevcut pazarın dinamikleri ve rakip oluşumların günümüze kadar yaptıkları girişimciyi doğrudan etkileyecek faktörlerdir. Girişimci, iş fikrini ortaya koyduktan sonra mutlaka pazarın mevcut dinamiklerini ve rakiplerin pazara sunduklarını incelemeli, yol haritasında bu unsurları da dikkate almalıdır.

Sıradan ve var olan bir alana girmek

Yeni iş fikirleri, ürün ve hizmet alanları bulmak yerine, yapılan işleri taklit etmek, girişimcilerin sıkça yaptıkları hatalardan bir diğeri. Özgün olmak, girişimcinin iş fikrinin pazarda rakiplerinden ayrışmasına ve kısa sürede iş planında hedeflenen noktalara ulaşmasına yardımcı olmaktadır.

Pazarlamayı harcama ve masraf olarak görmek

Girişimcilerin yaptığı belki de en kritik hata pazarlamaya önem vermemek ve pazarlamayı bir gider kalemi olarak görmektir. Üretilen veya sunulan ürün ya da hizmetlerin kalitesi ne kadar iyi olursa olsun, pazarlama faaliyetleri yetersiz oldukça, ürün ve hizmetler hedef kitleler nezdinde bilinirlik ve farkındalık yaratamamaktadır.

Hedef kitleyi tanımlayamamak 

Bir girişimci mevcut hedef kitleleri ve davranışları hakkında mutlaka yeterli düzeyde bilgiye sahip olmalıdır. Hitap edilecek kitle ya da kitlelerin belirlenmesi ve tüm çalışma planının ve yol haritasının belirlenen hedef kitleler baz alarak oluşturulması, başarılı olma yolunda atılacak ilk ve en önemli adımlar arasında yer almaktadır.

Kısa, orta ve uzun vadeli planlama yapamamak

Zamanını iyi yönetemeyen bir girişimcinin başarılı olma olasılığının düşük olduğu unutulmamalıdır. Çünkü başarılı insanlar zamanlarını iyi kullanırlar ve dış etkenlerin zamanlarını kontrol etmesine izin vermezler. Özellikle girişimin ilk yıllarında zaman yönetimi doğru kurgulanmalı, girişimci her işi kendi yapmaya kalkmamalı, girişimini ileriye taşıyacak farklı uzmanlıklardan ve ortak akıldan destek almalıdır.

 

bir yorum bırakın