Gelecekte hangi sosyal medya ağlarını kullanacağız?

Halkla ilişkiler, dijital pazarlama ve içerik üretimi ajansı Ajans Dijital Kalem’in müşterileri arasında yer alan Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, yükselişe geçen ve 5 yıl içerisinde hayatımızda daha fazla yer bulacak sosyal medya ağlarını açıkladı.

Murat Erdör’e göre yakın zamanda internet kullanıcılarının vakit geçirmeleri olası sosyal medya ağları şu şekilde:  

Vero

2015 yılında ilk kullanıcıları ile buluşan Vero, Instagram sosyal medya ağına alternatif olarak gösteriliyor. Paylaşmayı seven ve sevdiklerinin paylaşımlarını yakından takip edenler için alternatif olabilecek ağlardan biri olan Vero, film, TV, müzik, kitap ve mekanlar ile ilgili paylaşmaları farklı bir arayüzüyle sunuyor. Platformun gelecekte hem sanatçılar hem de markalar için tercih edilen buluşma noktalarından biri olması öngörülüyor.

Telegram

Son dönemlerin en hızlı yükselen sosyal medya mecralarından WhatsApp’e alternatif olarak gösterilen Telegram, ilk olarak 2013 yılında piyasaya sürüldü. Emekleme döneminin ardından 2018’e yükselişle başlayan Telegram’ın 2019 ve sonrasında daha fazla kullanıcıya ulaşması bekleniyor. WhatsApp’i güvenlik alanında yetersiz bulan kullanıcıları güvenlik ve daha hızlı iletişim noktalarıyla yakalamaya çalışan Telegram, uçtan uca şifreli sesli aramaları destekliyor, reklamsız ve abonelik olmadan ücretsiz kalmayı sonsuza dek vadediyor.

Care2

Daha iyi bir dünya inşa etmeye kendini adayan bir ağ olan Care2, hayvan hakları, insan hakları, çevre, çocuk sağlığı ve refahı, eğitim, sağlık hakları, kadın hakları ve daha birçok toplumsal konuda duyarlı insanları birbirine bağlıyor. Kar amacı gütmeyen ve daha iyi bir dünya sloganıyla hareket eden insanları bir araya getiren ağın günümüzde 50 milyon civarında kullanıcısı bulunuyor.

MyOpportunity

İşini geliştirmek, büyütmek, yeni potansiyel müşterilere ulaşmak isteyen kullanıcılarını müşteri adaylarıyla bir araya getiren MyOpportunity, iş profesyonellerine ulaşmayı sağlayan bir iş ağı olarak işlev görüyor. 85 milyon aktif kullanıcısı bulunan ve her geçen gün büyüyen ağ, LinkedIn sosyal medya ağının rakipleri arasında yer alıyor.

Geni

2012 yılında faaliyete başlayan ancak son 2 yıldır yükselişe geçen Geni, kullanıcılarına kendi aile soyağacını oluşturma ve akrabalarını bir araya toplama imkanı sunuyor. Yeni akrabalar keşfetmek ve mevcut aile bireyleriyle irtibatta kalmak isteyen kullanıcıları buluşturan Geni’nin 130 milyona yakın kullanıcısı bulunuyor.

Murat Erdör hakkında

TED Ankara Koleji’nde lise eğitimini tamamladıktan sonra Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1999 yılında mezun olan Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, Bahçeşehir Üniversitesi’nde “Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi” üzerine master yaptı. Finans, hizmet ve enerji sektörlerinde yerli ve yabancı birçok şirkette çalıştıktan sonra, uzun süre dijital pazarlama ve otomasyon konusunda dünyanın sayılı markalarından biri olan Emarsys’de Türkiye Ülke Müdürlüğü görevini yürüttü. Emarsys’deki başarılarının ardından Türkiye’nin lider pazarlama platformu Euromessage’da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışan Erdör, 20 senelik kurumsal hayata ara verip kendi firmasını kurdu. Kariyerine “dijital dönüşüm danışmanı” olarak devam eden Erdör, aynı zamanda “Bilgi Paylaştıkça Güzel” temalı www.muraterdor.com adlı web sayfasıyla farklı konularda sektöre katkıda bulunuyor.

 

bir yorum bırakın