Halkla ilişkiler ve dijital pazarlama ajansı Ajans Dijital Kalem’in basın iletişimi ve iletişim danışmanlığı alanlarında hizmet verdiği ve teknolojinin hızını arttırdığını ve hayatımızın her anını etkilediği bir dönem içerisinde olduğumuzu belirten Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, dijital ortamın getirdiği iş hacmi içerisinde yer almak isteyen girişimcilere tavsiyeler sundu.
Bugün 3 milyar kullanıcının aktif olarak dijital dünyanın içerisinde bulunduğunu ve bu sayının her geçen gün arttığını belirten Erdör, bu büyüklükte bir dijital ortamın içinde var olmak isteyen yeni çağın girişimcilerinin mutlaka uyması ve atması gereken adımları olduğunu, bu adımların doğru kurgulanmasının başarıyı getireceğini belirtti. Dijital Dönüşüm Danışmanı Murat Erdör’ün dijital girişimcilere tavsiyeleri şu şekilde:
Fikri ve iş kolunu doğru analiz edin
Bu büyük ve her geçen günde sınırları genişleyen dijital evrende iş kurmak isteyen girişimciler, öncelikle ortaya koydukları fikir ile iş kolunu doğru analiz etmeleri gerekiyor. Fikrin ortaya konarak, iş koluyla ilgili analizin yapılmaması sıkça karşılaşılan hataların başında yer alıyor.
Hedef kitlenizden emin olun
Doğru hedef kitle analizi de, iş kolu ve sektör analizi kadar hayati öneme sahip bir nokta. Hitap edilecek kitle ya da kitlelerin belirlenmesi ve tüm çalışma planının ve yol haritasının belirlenen hedef kitlelere baz alarak oluşturulması, başarılı olma yolunda atılacak ilk ve en önemli adımlardan.
Tutkunuzu yitirmeyin
İşe tutkuyla başlamak, ilk anki heyecanı kaybetmemek başarının anahtarı. Tutkuyla inanılan bir hayali gerçeğe dönüştürmek için çok ama çok çalışılması gerektiğinin de unutulmaması gerekiyor.
Kendinize ve fikrinize güvenin
Türkiye’deki girişimcilerin önündeki engeller oldukça fazla. Sabit bir işte çalışma zorunluluğu, desteklerin yetersizliği, ekonomik ve siyasi koşulların değişkenliği gibi birçok dinamik dijital girişimcilerin kolay pes etmelerine neden oluyor. Öncelikle fikrinize sıkı sıkıya tutunun ve kendinize güvenin. Yola çıkarken kısa vadede maddi getirilere değil, işin gelişimi üzerine yapılacak çalışmalara odaklanın.
Özgün projeler ortaya koyun
Günümüzde birçok şeyin benzerini görmek artık çok kolay. Yapılacak çalışmaların duyurabilmesi için en önemli faktörlerden biri de içeriğin ‘özgün’ olması. Unutmayın, insanlar farklı ve kaliteli olanı arıyor ve bu talebe cevap verebilmek, bu şekilde özgün işler ortaya çıkarmak dijital girişimcinin ismini ve şirketini kolaylıkla başarıya ulaştırıyor.
Networkinge önem verin
Dijital girişimcilerin yaptıkları en büyük hatalardan biri çevrelerini iyi analiz etmemeleri ve iyi networkingler geliştirmeye odaklanmamaları. Günümüzde iş süreçlerinin doğru yönetimi kadar, çevrenizin size getireceği, işinize değer katacak ilişki yönetiminin de dijital dünyanın bir parçası olduğu unutulmamalıdır.
Destek alın
Dijital dünya artık rekabetin hızla arttığı ortamlardan bir tanesi haline geldiğinden girişimcilere destek sağlayan birçok merkez bulunuyor. Bu merkezlerden faydalanmanın fikrinize artı değer sağlayacağı aşikâr. Bu merkezler genç girişimcilere ofis ortamı, danışmanlık, nakit yatırımlar gibi birçok alanda destek sağlayarak iş gelişimine yardımcı oluyor.
Murat Erdör hakkında
TED Ankara Koleji’nde lise eğitimini tamamladıktan sonra Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1999 yılında mezun olan Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, Bahçeşehir Üniversitesi’nde “Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi” üzerine master yaptı. Finans, hizmet ve enerji sektörlerinde yerli ve yabancı birçok şirkette çalıştıktan sonra, uzun süre dijital pazarlama ve otomasyon konusunda dünyanın sayılı markalarından biri olan Emarsys’de Türkiye Ülke Müdürlüğü görevini yürüttü. Emarsys’deki başarılarının ardından Türkiye’nin lider pazarlama platformu Euromessage’da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışan Erdör, 20 senelik kurumsal hayata ara verip kendi firmasını kurdu. Kariyerine “dijital dönüşüm danışmanı” olarak devam eden Erdör, aynı zamanda “Bilgi Paylaştıkça Güzel” temalı www.muraterdor.com adlı web sayfasıyla farklı konularda sektöre katkıda bulunuyor.