Dijital alanda hedeflenen kitlelere ulaşmak için doğru kanalları bulmak, stratejileri oluşturmak ve doğru mesajları üretmek olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. Dünya dijital uygulamalara ve platformlara doğru inanılmaz bir hızla evriliyor ve bu yeni dönem birçok sektörü yakından ilgilendiriyor. Peki şirketler ağırlıklı olarak dijital alanda hangi hataları yapıyorlar?
Pazarlama, dijital pazarlama, halkla ilişkiler (PR) ve içerik üretimi ajansı Ajans Dijital Kalem’in tespitlerine ve önerilerine birlikte göz atalım.
Bütçe ayırmayarak ya da düşük bütçeler ile yüksek sonuçlar beklemek
Şirketlerin yaptıkları en önemli hatalardan ilki, kendi dijital kanallarını oluşturmak, bu kanalları takip eden kitleleri yaratmak, marka, ürün ya da hizmetlerle ilgili hedef kitlelere dokunmak için ya bütçe ayrılmaması ya da düşük bütçelerle yapılan çalışmalardan yüksek sonuçlar beklenmesidir. Günümüzde teknolojiye adaptasyon sorunu yaşamayan, yenilikleri yakından takip eden, popüler yazılımları kullanabilen kişilerin, tüketicilerin sayısı çoğalıyor. Şirketlerin bu hedef kitlelere ulaşmaları için dijital alan için bütçe ayırmaları tercih değil zorunluluk olmalıdır.
Sosyal medyayı etkin kullanmamak
Türkiye’de toplamda 54 milyon internet kullanıcısı mevcut. Öte yandan toplam ülke nüfusunun %61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üstünde sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu derecede büyük bir evrende var olabilmeleri için, kurum içi çözümlerle (kurum içinden bir çalışanın sosyal medya yönetimini yapması, konuyla ilgili olmayan bir departmana bu sorumluluğun verilmesi gibi) sosyal medya yönetimi yerine, alanında uzman bir ajans ya da dijital dönüşüm uzmanıyla sosyal medya yol haritasının çizilmesi ve ilerlenmesi gerekiyor.
Doğru hedef kitle analizi yapmamak
Bireysel ve kurumsal müşterilere yönelik kampanya ve tanıtım faaliyetlerinde can alıcı nokta, şirketlerin dokunmak istedikleri kitleleri iyi tanıyor olmaları, diğer bir deyişle iyi analiz etmiş olmalarıdır. Kampanya ve tanıtım faaliyetleri özelinde hedeflenen kitlelerin ihtiyaç ve beklentilerini bilmek ve bu ihtiyaçlar, beklentiler doğrultusunda çatıyı kurmak, atılacak tüm adımların temel dayanağını oluşturmaktadır.
Web sitesine gereken önemi vermemek
Ürün, hizmet ya da şirkete özel hazırlanmış, doğru renk ve tema kullanımı ön planda olduğu, kurumsallığı yansıtan, web tarayıcıları ve mobil ile uyumlu web siteleri, sektör müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin kuruma ulaşılabilirliğini ve güvenirliliği açısından önem taşımaktadır. Sektörün müşterileriyle buluştuğu ilk alanlardan biri olan web sitelerinin tasarımı ve içeriği konusunda yaşanan hatalar mutlaka iyileştirilmeli, web sitesinin güncelliği her daim öncelikli işler arasında yer almalıdır.
SEO’ya gerek duymamak
Dijital dünyada duyduğunuz 5 terimden birisi mutlaka arama motoru optimizasyonu olarak nitelediğimiz SEO’dur. Herkes ya SEO konusunda çok uzman ya da hiç bir şey bilmiyor, kimimiz ise bunun gereksiz olduğunu düşünüyor ve içerik iyiyse SEO’ya gerek yok yanıtını veriyor.Dijital dünyada izinli pazarlamanın en iyi yöntemlerinden biri olan SEO, arama sonuçlarında kullanıcıların çoğunlukla ilk sayfada yer alan siteleri ziyaret etmesinden dolayı önem arz etmektedir.
Yönetimin dijital dünyaya mesafeli bakması
Tam bir dijital dönüşüm yaşanabilmesi için üst yönetimin %100 desteği alınmalıdır. Dijital dönüşüm yalnızca teknolojik değişimlerin gerekliliğini ifade etmez. Her alanda yenilikçi davranabilme ve düşünebilme yeteneği de ister. Dijital dönüşüme ayak uydurmak isteyen sektör şirketlerinde öncelikle yönetimin desteğini almalı, teknolojik altyapılarını oluşturmalı ve belirlenen dijital stratejiler ile kararlılıkla ilerlemelilerdir.