Esra BAYKAL

Esra BAYKAL

İletişim ve Marka Danışmanı

Anneleri ve Çocukları Anlayan Stratejist

Araştırmacı ve Yazar

İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyatı mezunudur. Marmara Üniversitesi’nde MBA yüksek lisansı yapmıştır. Bir stratejist olarak kariyerine, Leo Burnett’te başlamış, McCANN Erickson, Movida Plus MAP, Art Grup Türkiye, Arnavutluk, Azerbaycan ofislerinde stratejik planlama direktörü olarak devam etmiştir. 2010 yılında THE Reklam’da iş ortakları ile yakaladıkları başarılar sayesinde, ciroda Türkiye’deki ilk 20 ajans arasına girmişlerdir.

Perakendeden gıdaya, otomotivden bankacılık sektörüne kadar pek alanda stratejik iletişim danışmanlığı yapmış ve dünyada pek çok ödüle layık görülmüştür. İngiltere’nin en prestijli kurumsal sosyal sorumluluk ödüllerinden Green Apple’ı, CSR Europe’da Birincilik ödülünü, Peer Awards’da yine büyük ödülü destek verdiği ajanslara ve markalara kazandırmıştır.

2017 yılında Türkiye’nin 2. markalı dersi olan “Game Kudra İletişim Oyunları” programını, Altınbaş Üniversitesi, Pazarlama ve Marka Yüksek Lisans Programı’na kazandırmış ve 2 yıl boyunca öğretim görevlisi olarak çalışmıştır.

Anne, çocuk markaları konusunda uzman bir stratejist olan Esra Baykal, 2019 yılında Türkiye’deki farklı anne profillerini keşfeden ve bu annelere ulaşmak isteyen farklı sektör markalarına bir başucu kitabı niteliğinde olan “Anneleri Anlayan Marka Olmak” kitabını yazmıştır.

Endüstri Radyo’da her Perşembe yayınlanan “Zamana Kafa Tutanlar” programının sunucusu ve yapımcısıdır. Reklam Yaratıcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Marka Konseyi üyesidir. Anne Meclisi “Danışma Kurulu Üyesi”dir.

Halen Think Aloud Research şirketinde, stratejik planlama, iletişim stratejileri, araştırma metodolojileri, kurumsal sosyal sorumluluk modelleri, dijital pazarlama stratejileri ve tüketici içgörürleri konularında eğitim, moderasyon ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.

ESRA BAYKAL KONUŞMA BAŞLIKLARI

  • Pazarlama: “2023 Sektör Trendleri”
    • Eğitim Hakkında: Trend, farklı parametreleri analiz ederek, yenilenen, değişen şartlar altında belirsizliği yönetmektir… Modadan, finansa, kozmetikten perakendeye, dijital pazarlamadan iletişime kadar makro trendlerin etkilediği sektörleri ve tüketicileri düzenli takip etmek, firmanızın belirsizliği yönetmesini sağlar.
    • Hedef: Geleceği bugünden öngörenler, yarının zorlu şartlarında da ayakta kalır. Kurum çalışanlarınızı içinde bulundukları sektör ve sektörü etkileyecek dinamiklerle ilgili bugünden yarının dünyasına hazır olmaları için trendler ve etkileri konusunda farkındalık yaratmayı hedeflemektedir.
  • Pazarlama: “Pazarlama İllüzyonunun Sonu Geldi Mi?”
    • Eğitim Hakkında: 4P, 7P, 7I, dijital, affiliate marketing derken, pazarlama dünyasının pek çok dinamiği değişime uğradı. Artık tüketiciler ürün satın almayı bıraktı. Hayatlarına anlam ve değer katan markaların peşinde koşmaya başladılar. Bu eğitimde «anlamlı ve değerli marka olmanın yolunu» birlikte keşfe çıkacağız.
    • Hedef: Yeni jenerasyon için vazgeçilmez bir marka olmanın yollarını, farklı iletişim ve pazarlama stratejileri üzerinden öğrenecek ve workshopla kendi markanız için ne gibi açılımlar yapabileceğinizi keşfedeceğiz.
  • E-Ticaret: “E-Ticarette İçerik Üretimi”
    • Eğitim Hakkında:  Sanal koridorlarla, sanal ödeme yöntemleri ile alışveriş yapan tüketicilerin, e-ticaret sistemlerinden beklentilerini, alışveriş alışkanlıklarını ve motivasyonlarını anlatan bir eğitimdir.
    • Hedef: Bu programın amacı e-ticaret alanında ilerlemek isteyen katılımcılara, tüketici içgörülerini anlatmak ve sektörün gelişim alanlarını içselleştirmelerini sağlamaktır.
  • İletişim: “Pareto Kuramının Sonu…”
    • Eğitim Hakkında: %20’ye ulaşmak artık yeterli değil, artık çevrenin merkeze etki ettiği, her bir müşterinin kendi kurallarını dayattığı pazarlama dünyasında değişen oyunun kurallarıyla nasıl baş edebileceğini birlikte keşfedeceğiz.
    • Hedef: Bu programın amacı artık müşterilerimize mikro gruplar halinde bakmamız gerektiğini örneklerle anlatmak ve sektör bazlı potansiyeli yüksek hedef grupları keşfederek onlara ulaşma yollarını ortaya çıkarmaktır.
  • İletişim: “Kadınlar Ne İster, Markalar Ne Yapar?”
    • Eğitim Hakkında: Eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık konularında Türkiye’de kadın olmanın zorlukları, kadınların firmalardan, kamudan ve partilerden beklentileri nelerdir anlayacak ve farklı kadın profillerini keşfederek markamızla bağ kuracak içgörülere ulaşacağız.
    • Hedef: Bu programın amacı farklı kadın profillerini anlamak ve markamızın onlarla bağ kurması için atılması gereken adımları birlikte ortaya çıkarmaktır.
  • İletişim: “İletişemediklerimizden Misiniz?”
    • Eğitim Hakkında: Markalaşma oyununda sadakat yaratmak oldukça zor, artık tüketiciler kral, bizler ise hizmetkarlarıyız. Ama hizmetin takdiri de oldukça düşük… Peki bu agresif dünyada nasıl hayatta kalacağız? Tüketicilerle sadakat bağını nasıl kuracağız…
    • Hedef: Bu programın amacı markamız ve müşterilerimiz arasında güven, empati, destek zincirini kurmanın yollarını belirlemek ve uygulamalarla firmalar için açılımlar üretmektir.
  • İletişim: “Anne ve çocuk ürünlerinde markalaşma?”
    • Eğitim Hakkında: Anneler ve onların yetiştirdikleri çocuklar, günümüz ekonomisi içerisindeki en büyük tüketici kesimdir. Bu kitlenin beklentileri yaşam biçimlerinden yaşlarına kadar büyük bir değişiklik göstermektedir. Bu alanda markalaşmak isteyen firmalara tek seferde doğru adımları atmaları için içgörü paylaşımları yapılacaktır.
    • Hedef: Bu programın amacı farklı anne profillerin ve yaş kırılımına göre çocukların alışveriş alışkanlıklarındaki değişimi anlamak ve markamızla bağ kurmalarını sağlayacak içerikleri birlikte oluşturmaktır.
  • İletişim: “Sürdürebilecek Miyiz?”
    • Eğitim Hakkında: Anlamlı ve değer yaratan bir marka olmanın önem kazandığı günümüzde, kurumsal sosyal sorumluluğu bir itibar ve pazar büyütme imkanına dönüştürmenin yolları paylaşılacaktır.
    • Hedef: Bu programın amacı katılımcıların, kurumsal sosyal sorumluluğun ne olduğunu, nasıl bir proje hazırlanması gerektiğini anlamaları, dünyadaki KSS trendlerine hakim olmaları ve Simulasyon çalışması (Takım proje çalışması) ile markalarına uygun bir projeyi hayata geçirmelerini kapsamaktadır.
  • İletişim: Talkaround Fame
    • Eğitim Hakkında: Markanızı ünlü yapmanın yollarını, markanın kendi içindeki güçten yola çıkarak belirleyeceğimiz, gelişim alanlarının önündeki bariyerleri kaldıracağımız, satış sonuçlarına yansıyacak projelerle taçlandıracağımız bir arama toplantısı ve workshoptur.
    • Hedef: Markanızın, orta vadeli stratejilerini belirlerken, kısa vadeli kazanımları da göz ardı etmeden, şöhrete ulaşmasının yollarını birlikte keşfedeceğiz.
  • Pazarlama: “Zamana Kafa Tutan Marka Yaratmak”
    • Eğitim Hakkında: Agresif rekabet içerisinde tüketici nabzını doğru tutan marka olmadığınız sürece, kalenizi rakiplerinize kaptırmanız çok kolay. Bu eğitimde, farklı araştırma teknikleri, pazarlama taktikleri ile tüketiciyi doğru okumayı ve markanızı bu veriler ışığında tek seferde doğru konumlandırmayı öğreneceksiniz.
    • Hedef: Geleceği bugünden öngörenler, yarının zorlu şartlarında da ayakta kalır. Kurum çalışanlarınızı bugünden yarının pazarlama savaş alanında güçlü birer ordu olmalarını için özel tekniklerle donatıyoruz.