FROM THE BLOG

Tuz sektörünün cirosu %10 büyüdü.

2015’te hane başı tuz tüketimi cirosal bazda %10 artış gösterirken, Türkiye genelinde ortalama bir hane, yılda 5 defa ve tek seferde yaklaşık 1.265 gr. tuz satın alıyor. 

Halkla ilişkiler ve sosyal medya ajansı Dijital Kalem’in hizmet sunduğu Estuz, araştırma şirketi IPSOS’a tuz sektörüne yönelik yaptırdığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre, 2015’te hane başı tuz tüketimi cirosal bazda %10 artış gösterirken, tuz satın alım sıklığında ise %3’lük bir artış gözlemlendi. Türkiye genelinde ortalama bir hanenin yılda 5 defa ve tek seferde yaklaşık 1.265 gr. tuz satın aldığını ortaya koyan araştırmaya göre, Türkiye’de satın alınan tuz çeşitleri arasında daha çok poşet içinde sunulan iyotlu tuzlar tercih ediliyor. Cam, değirmen ve tuzluk içinde satılan tuzların tercih edilme oranı, poşet içinde satılan tuzlara göre gerilerde yer alıyor.

Konuyla ilgili bilgi veren Estuz Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Özdemir: “Ülkemizde tüketiciler tuzu sırasıyla bağımsız süper marketler, indirim marketler ve yerel zincirlerden tedarik ediyor. Diğer tedarik noktaları ise sırasıyla ulusal zincirler, pazar, bakkal ve kasaplar olarak dikkat çekiyor. Bir diğer önemli nokta da, 2015’te daha fazla hanenin indirim marketlerinden tuz satın alması oldu. Bu kanalın tuz pazarındaki payı artış gösterdi. Öte yandan tuz pazarında salamura tuzların %14 büyümesini de, dikkat çekici diğer bir gelişme olarak değerlendirebiliriz.” dedi.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir