FROM THE BLOG

Türkiye, dijital reklam yatırımlarında en hızlı büyüyen dördüncü ülke

AdEx Benchmark araştırması sonuçlarına göre; Türkiye, dijital reklam yatırımlarında en hızlı büyüyenler arasında. Bu yıl dokuzuncusu Berlin’de düzenlenen Interact Konferansı’nda IAB Avrupa’nın açıkladığı AdEx Benchmark araştırması sonuçlarına göre; Avrupa dijital reklam yatırımları 2014′te yüzde 11,6 büyüyerek 30,7 milyar Euro’ya ulaştı.

Türkiye, en hızlı büyüyen dördüncü ülke

Araştırma sonuçlarına göre; Avrupa dijital reklam yatırımları büyüme ortalamasının 9,2 puan üzerinde olan Türkiye, 2014 yılında Slovenya, İrlanda ve Beyaz Rusya’nın ardından yüzde 20,8’le en hızlı büyüyen dördüncü ülke oldu.

Türkiye, büyümenin lokomotifi olarak görülebilecek Display artışı sıralamasında yüzde 29,4’le İrlanda ve Slovenya’nın ardından en hızlı büyüyen üçüncü ülke konumuna ulaştı.

  • IAB Avrupa AdEx Benchmark Araştırması, online reklam pazarını üç ana gruba ayırıyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Display reklam yatırımları geçtiğimiz yıl 2013′e göre yüzde 15,2 büyüyerek diğer kategorilerden daha iyi bir performans gösterdi ve 2014’ü 10,9 milyar Euro ile tamamladı.
  • Arama motoru reklam yatırımları yüzde 10,8 büyümeyle 14,7 milyar Euro’ya ulaştı. Bu rakamla hala en büyük online reklam formatı olmaya devam etse de, büyüme hızında son üç senede bir yavaşlama kaydedildi.

2014 yılı ilan sayfaları reklam yatırımları açısından iyi geçti. Bu reklam formatıekonomik gelişmelerin de etkisiyle yüzde 5,8 büyüyerek toplamda 4,9 milyar Euro’luk büyüklüğe ulaştı.

  • Son bir yılda yüzde 72,5 oranında büyüme gösteren mobil ise toplamDisplay reklam yatırımlarının yüzde 17,7’sini oluşturdu. Online video reklamcılığı da yüzde 35,8’lik bir büyüme göstererek Display reklam yatırımlarının yüzde 15,1’ini oluşturdu.
  • Türkiye’de ilan sayfaları yatırımları Avrupa ortalamasının 0,7 puan üzerinde artarak yüzde 6,5’lik bir büyüme kaydetti. Video yatırımlarında ise yüzde 48,1’le Avrupa ortalamasının üzerinde büyümesini sürdürdü. Videonun toplam Display içindeki payı, Türkiye’nin önünde potansiyel bulunduğunu ortaya koydu.

AB Avrupa AdEx Benchmark Araştırması’nda en fazla büyüyen üç ülke Slovenya (yüzde 43,1), İrlanda (yüzde 33,3) ve Belarus (yüzde 32,8) oldu.

Reklam ajansı, halkla ilişkiler ajansı, sosyal medya ajansı, iletişim ajansı, iletişim danışmanlığı ajansı, medya ajansı gibi farklı kategorilerden birçok kurum araştırma içerisinde değerlendirildi.

Reklam yatırımları bakımından ilk 10 ülke şöyle sıralandı:

  1. İngiltere-8,9 milyar Euro
  2. Almanya-5,4 milyar Euro
  3. Fransa-3,7 milyar Euro
  4. İtalya-1,9 milyar Euro
  5. Rusya-1,8 milyar Euro
  6. Hollanda-1,5 milyar Euro
  7. İsveç-1,0 milyar Euro
  8. İspanya-0,9 milyar Euro
  9. Danimarka-0,7 milyar Euro
  10. Norveç-0,7 milyar Euro

Kaynak: Digital Age / http://bit.ly/1chVGGf

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir