FROM THE BLOG

Sosyal medyada mizah kullanmak…

Araştırmalar, mizah öğesi taşıyan reklamların marka tanınmışlığını artırdığını ve tüketicilerin bu tarz mesajlara büyük bir oranda olumlu yanıt vereceğini ortaya koyuyor. Eğlenceli mesajlar sosyal medya kanallarında viral hale gelebilir ve bu da izleyicileri ve potansiyel müşterileri artırabilir. Eğer sosyal medya iletişimi ve yönetiminde mizah kullanmak istiyorsanız, dikkate alınması gereken bazı ipuçları bulunuyor.

Neden mizah? 

Reklamlara mizah katmanın varolan ve potansiyel müşterilere dokunmakta etkili bir strateji olduğu çok açıktır. Bu yol aynı zamanda markanıza yeni bir boyut da katacaktır. Sosyal medyanın takipçilerle ilişki kurmak ve onlara yönelik reklam yapmakta etkili yollardan biri olduğu düşünüldüğünde, bu stratejiye mizah katmanın çok anlamlı olduğu da söylenmeli. Sosyal medya stratejinize mizah katmak, kolaylıkla müşterileri ulaşmanızı sağlayacaktır. Müşterilere duygusal olarak yaklaşmak onların markaya, ürünlere ya da hizmetlere bağlılığı sağlayacaktır. Bunun nedeni, mizahın hafızayı artırmanın en iyi yollarından biri olarak gösterilmesi. Tıpkı insanların hislerin yükseldiği anları hatırlamaya daha yatkın oldukları gibi, müşteriler de eğlendirici bir reklam mesajını, düz bir şekilde verilmiş bir mesajdan çok daha fazla hatırlayacaklardır. Eğer müşterilerinizle mizahi bir şekilde iletişim kurarsanız, markanız rakiplerinizin kesinlikle bir adım önüne geçecektir. Burada unutulmaması gereken şey, aynı stratejiyi kullanan çok sayıda şirket olması. Bu nedenle öne geçebilmek için takipçilerinizle iletişim kurmanın kendinize özgü bir yönünü bulmak anahtar role sahiptir.

Mizah kullanmak zaman zaman riskli olabilir

Tüm müşterilerinizin şirketinizin mizah tarzına istendiği şekilde tepki vermesini bekleyemezsiniz. Bunu akılda tutarak, şirketin mizah anlayışının marka değeriyle, pazarlama içeriğiyle ve hedef kitleyle uyumlu olması gerektiği unutulmamalı. Bunu örnek olarak, sosyal medya stratejisinde mizah kullanmanın doğru seçenek olmadığı sağlık ve finans hizmetleri sektöründeki bazı şirketler gösterilebilir. Bu anlamda mizahi olarak yapılan hatalardan bir tanesi, Pepsi’nin Çin’e ilk girdiği dönemde kullandığı slogandır. “Pepsi sizi hayata döndürür” sloganının yanlış tercüme edilmesi, stratejiyi bambaşka noktalara çekmişti. Bu, uygun araştırma yapmanın önemini de ortaya koyuyor. Pepsi sloganını bire bir şekilde Çince’ye çevirdiğinde anlamı kaymış ve “Pepsi atalarınızı hayata döndürür” şekline dönüşmüştü. Bu sorun Pepsi’nin pazarlama profesyonellerinin anadili Çince olan birisini ekibe katmış olmaları halinde kolaylıkla aşılabilirdi.

pepsi

Dikkatli bir pazar araştırması, hedef gruplar ve sosyal deneyim, şirketlerin seslerini duyurmasında gerekli olan tonu ortaya koymak açısından hayatı önem taşıyor. Bu özellikle mizahın soyut bir konsept olması yani, bir kişi için mizah olarak algılanacak bir davranışın bir başkası için saldırı anlamı taşıyacağı unutulmamalı. Eğer hedef kitleniz geniş bir demografik alana yayılmış ise, mesajların tüm segmentlere ulaşması için önlem alınması gerekiyor. Burada altın kural, herhangi bir endişe duyulması halinde, gerekli ayarlamayı yapacak bir yedeklemenin kenarda tutulması. Mesajların sosyal medyada hızla çoğaldığı düşünüldüğünde, saldırgan damgası yemek yerine, farkedilmemek çok daha iyi olacaktır. Sosyal medya stratejisinde mizah kullanmak ciddi bir markanın iletişim kurması için bir test alanı da yaratacaktır. Zorlu coğrafyalarda faaliyet gösteren organizasyonlar, zaman zaman bütçe kısıntılarına gidebilmekte ve bu da tüm kampanyanın daha az görünür ve daha az yaratıcı olması anlamına gelebilmektedir. Bir tüketici kendisini güldürmek için ne kadar para harcandığıyla ilgilenmez. Eğer hedef kitleyi olumlu düşünmeye itecek bir mesaj gönderildiyse bu tutkuyu ve bağlılığı artıracaktır.

Kaynak: www.searchlaboratory.com

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir