FROM THE BLOG

Sosyal medya yöneticilerinin bilmesi gereken 5 dijital pazarlama trendi

Dijital pazarlama dünyasında değişim kaçınılmazdır. Ancak, farklı kurum ve sektörlerde çalışan birçok sosyal medya yöneticisi bu değişimin çok hızlı olduğuna inanır ve yeni trendleri yakalamanın imkansız olduğunu düşünür. Ancak dijital pazarlama ve sosyal medya dünyasının içerisinde yer alan herkes için yeni trendleri anlamak kolaydır. İşte tüm sosyal medya yöneticilerinin bilmesi gereken 5 dijital pazarlama trendi…

Google SEO için sosyal medyayı kullanmaya devam edecek

Organik online pazarlama ekosisteminin büyümesiyle birlikte Google, sosyal medyayı, arama motoru sıralamasında bir kanal olarak kullanmaya devam edecek. Bugün, markaların sosyal medya iletişimi ve yönetimi takımları ile SEO takımları birbirlerinden farklı ekipler halinde çalışırlar. Ancak bu şu an itibariyle değişmek üzere. Bu iki grup halen ayrı kalmaya devam edecekler ancak sosyal medya yöneticileri, SEO stratejistlerinin ajanlarından daha fazla faydalanmak isteyecek. SEO da aynı şekilde sosyal medya içerikleri ile daha fazla işbirliği yapacak. Bu stratejistler, sosyal medya uzmanlarından daha fazla bilgi alarak bunu arama motoru pazarlamasında kullanıyor olacaklar.

İki hala resmi olarak ayrı ekipler ait olabilir ama sosyal medya pazarlamacılar SEO strateji içeriği promosyon ile yardımcı olabilir SEO stratejist gündeminde daha fazla bilgi sahibi olmak gerekir. SEO stratejist sonra kendi şirketi Google Arama Motoru sonuç üst sırada yer alıyor emin olmak için gereken sosyal sinyalleri almak için sosyal medya pazarlamacıları ile çalışmak nasıl bilmeniz gerekir.

İçerik pazarlaması Facebook algoritmasını değişimi için bir çözüm olacak

Sosyal medyayı işinizi geliştirmek için kullanmanızda bir sorun yok, önemli olan bunu ne kadar sıklıkla ve ağırlıkla kullandığınız. Facebook’un yeni Zaman Tüneli algoritması, sosyal medya kullanıcıları için yeni bir alan oluşturmakta. Diğer bir deyişle bu karmaşık içerik pazarlaması algoritması, Facebook’tan daha fazla veri elde etmenizi sağlıyor. Bu alana daha katı şekilde yaklaşan kurumlar bile yeni algoritma sayesinde kendileri için daha anlamlı veriler çıkarabiliyor. Ancak buradaki en önemli nokta kurumun uygun bir içerik pazarlama stratejisinin olması… Yoksa işler istendiği gibi gitmeyebilir.

Web siteleri mobil dünyaya alışıyor

Bugün tüm kurumlar web sitelerinin mobil alan için optimize etmeye çalışıyor. Statista’nın verilerine göre 2015 yılı sonunda akıllı telefonlardan internet kullanım oranı yüzde 52,4 düzeyinde olacak. Bu da 2015 yılında dijital pazarlamada yapılması gerekenler listesinde ilk sırada, web sitesinin mobile uygun hale getirilmesi anlamına geliyor. Sosyal medya iletişimi ve yönetimi yapan kişilerin bilmesi gereken en önemli noktalardan biri, yapacakları tüm çalışmaların mobile de uyumlu olması gerektiği…

Yeni Twitter arama araçları Tweetlerin daha optimize olmasını sağlayacak

Twitter son dönemde, uzun soluklu hedeflerinden biri olan yeni ve daha güçlü arama motoru aracını kullanıma sundu. Bu yeni arama motoru, kullanıcıların daha önce atılmış herhangi bir Tweet’i detaylı şekilde aramasına izin veriyor ve sosyal networkü geliştiriyor. İleti içindeki tüm hashtagler, fotoğraflar ve linkler sizin bir adım daha üstte yer almanızı sağlıyor. Bu da sosyal medya yöneticilerinin odağında olması gereken bir alan…

Online deneyim daha insan odaklı olacak

Google ve Facebook bugünlerde kendi platformları üzerinde insan deneyimine daha açık alanlar yaratma üzerine çalışıyorlar. Bu da dijital pazarlamacıları, daha fazla kullanıcı deneyimine odaklanmaya itiyor. Hedef kitleler de bu anlayışla birlikte değişiyor. Sosyal medya yöneticileri için girilen tüm iletiler hedef kitle ile daha ilgili, ilişkili ve insan odaklı olmak zorunda. 2015 yılı içerisinde yapılacak bir dizi çalışma ile tüketicilerin pazarlamayı online olarak nasıl gördükleri açığa çıkacak. Bu da sosyal medya uzmanları ve yöneticilerini, bu platformlardan daha etkin ve efektif şekilde nasıl geri dönüş alacakları konusuna kafa yormaya itiyor.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir