FROM THE BLOG

Sosyal Medya Pazarlamasının 6 Yararı

1) Popülerlik

Günümüzde sosyal medya dünyanın bir numaralı internet aktivitesi haline gelmiş durumda (İkinci sıradan neyin yer aldığını ise tahmin edeceğinizi düşünüyoruz). İnternet kullanıcılarının %72’si sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor 50-60 yaş aralığındaki insanların %60’ı da sosyal medyada aktif vaziyette. Bu yüzden hiçbir mazeretiniz kalmıyor. Çünkü hedef kitleniz kesinlikle sosyal medyada.

2) Marka Bilinirliği

Özellikle Twitter ve Instagram ağırlıklı olarak sosyal medya marka bilinirliğini artırmanıza ve daha önce sizin işinizle ilgilenmeyen ya da farkınızda olmayan yeni paydaşlar kazanmanıza yardımcı oluyor. Sosyal medyayı herkesin davetli olduğu büyük ve kalabalık bir davet olarak düşünebiliriz. Herkes burada yeni bağlantılar kurmak ve yeni insanlarla tanışmak için bulunuyor.

3) Müşteri Hizmeti

Sosyal medya, popüler ve modern bir iletişim aracı olduğunu kanıtladı. Bunun başlıca sebepleri ise gerçek zamanlı olması ve hızlı yanıt oranı sunması. Sonuç olarak, kullanıcılar sosyal medyayı favori markalarından, büyük markalardan müşteri hizmetleri yardımı almak için kullanıyor. Bazı durumlarda kullanıcılar müşterilerin en sık karşılaştığı sorunlara ve en çok sorduğu soruların yanıtlarına ulaşabilecekleri, bu amaçlar için oluşturulan ayrı sayfalara yönlendiriliyor.

4) Arama Motoru Sıralaması

Aktif bir sosyal medya kanalına sahip olmak sizi Google sıralamasında üst sıralara taşır. Google’ın algoritması, sosyal medya sayfalarını aktif, insanları bir araya getiren ve taze içeriklerin oluşturulduğu platformlar oldukları için daha üst sıralarda gösteriyor. Bu yüzden sosyal medya kanalınızı aktif tutmaya özen gösterin. Arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında daha fazla bilgiye buradaki yazımızdan ulaşabilirsiniz.

5) İlişki Kurmak

Sosyal medyayı kullanıcı tarafından hazırlanan içeriklerden oluşan iki yollu bir kullanıcı iletişimi gerektiren bir platform olarak adlandırabiliriz. Burada gözden kaçırmaması gereken şey, kullanıcılar tarafından gönderilen Tweet’lerin %71’inin ve Facebook duvarında paylaşılan postların %70’inin markalarca yanıtsız bırakıldığıdır.

6) Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya reklamlarını ücretli çevrimiçi medyanın gelişmekte olan bir formu olarak adlandırabiliriz. Bu reklamlar, çevrimiçi kampanyaları belirli bir hedef kitle seçerek demografik, çevrimiçi ve çevrimdışı alışkanlıklar, sosyal geçmiş ve daha fazlasına göre yani kitlenizin ihtiyacına yönelik olarak hazırlamanızı sağlar. Daha küçük bütçelerle sosyal medya kampanyaları hazırlayarak kendinizi deneyebilirsiniz. Sonrasında ise müşteri bağlılığı seviyesi ve tıklama başı maliyetlerinizin için oluşturduğunuz bütçeyi genişletebilirsiniz.

Kaynak: Evenmag – http://bit.ly/1IGZDzY

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir