FROM THE BLOG

Şirketlere zarar mı veriyor?

İş dünyasında ağırlığı artan Y nesli’nin, çalıştıkları şirketlerde verimi düşürdüklerine dair şikayetler, Dallas Merkez Bankası’ın Mayıs raporunda yankı buldu. İş dünyasında ağırlığını hissettirmeye başlayan Y kuşağı hakkındaki şikayetler, sonunda ABD’de resmi bir raporda da yer buldu.

ABD’deki ekonomik gelişmeleri takip eden merkez bankaları ekonomik gelişmeler ve sorunlar hakkında sık sık raporlar hazırlıyor. Dallas Merkez Bankası’nın Mayıs ayı raporu ise ilginç bir tespitle yayınlandı. Rapora göre, Mayıs ayında Dallas’taki fabrikaların üretimi beklenenden çok daha fazla düştü. Fabrika yöneticileri ile yüzyüze görüşmelerin de yer aldığı rapor, bu olağanüstü düşünün nedenlerini de araştırmış.

Fabrika yöneticilerinden birinin şikayetleri ise doğrudan işçilerin sorumsuz tavırlarıyla ilgili. Fabrika yöneticisi, Y Nesli çalışanlarının, kazandıkları parayı önemsemedikleri ve fabrikaya para kazandırmakla da ilgilenmedikleri, sorumluluklarını umursamadıklarını ve zamanlarının çoğunun ellerinde telefonla sosyal medyada geçirdiklerinden şikayet ediyor. Çalışanları sık sık uyarmak ve sürekli izlemek zorunda kalan fabrika yöneticilerinin ise asıl yapmaları gereken işlere zaman ayıramamaları da şikayetin diğer detayı. Fabrikada yapılan araştırmaya göre, hem ofis çalışanları hem de üretim bölümünde çalışanlar, üretken zamanlarının yarısını sosyal medyada harcıyorlar. Bu da fabrikada üretimin yavaşlaması anlamına geliyor.

Öte yandan ABD’de çalışanların lehine yapılan yeni düzenlemeler iş verenlerin yeni maliyetlerin altına girmesine neden oluyor ve çalışanların verimli olmaması halinde işletmelerin önemli zararlarla karşılaşma tehlikesi bulunuyor. Dolayısıyla ABD’de iş yerlerinde Y neslinin iş dışı amaçlarla sosyal medya kullanımı, telefonla mesajlaşma gibi aktiviteleri giderek daha fazla iş verenin gözüne batmaya başlayacak gibi görünüyor.

Kaynak: Medyaloji.net

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir