FROM THE BLOG

Pazarlama hakkında bilmeniz gereken 5 şaşırtıcı nokta

Pazarlama her ne kadar dışarıdan kolay bir iş kolu gibi görünse de oldukça hızlı değişen ve gelişen bu nedenle de çalışma hayatının büyük bölümünde karanlık sularda yüzülen şaşırtıcı bir koludur. 

1- Pazarlamacıların %68’i dijital video reklamlarını artıracaklarını söylüyor 

Artık geleneksel medya planlama çalışmalarına elveda diyoruz. Reklam tabelaları, televizyon reklamları, gazete reklamları bunların hepsi zaten azalıyordu ve bu azalma daha da hızlanacak şekilde devam edecek. artık dijital reklam çalışmaları sayesinde potansiyel müşteriler ile daha sıcak iletişimler kurulacak ve tabi bu da pazarlamacıların işini hayli zorlaştıracak.

2- Gençler için artık ünlü kavramı çok farklı

Reklamlarda ünlü kullanımı her mecrada oldukça etkili bir yöntemdir. Hatırlarsanız bir zamanlar “Seda Sayan etkisi” diye bir şey vardı. Artık bu durum değişiyor. Gençler için ünlü demek YouTube ünlüleri, Twitter fenomenleri, Vine ünlüleri anlamına geliyor. Emin olun ki Türkiye’de dahil neredeyse tüm ülkelerde bu kişiler artık çok daha fazla etkili.

3- Satışa etki eden kanallar değişiyor

Artık satış kanallarınız, kitlelere erişim kanallarınız çok farklı. Televizyon, radyo, bilboardlar, gazeteler ve dergiler kullanıcıların isteği dışında onlara ulaşabildiğiniz mecralardı. Artık bu mecralara internet dolayısıyla sosyal medya kanalları eklendi. Pazarlama hiç olmadığı kadar değişti. Artık haber okumak için gezinen birine onun isteği dışında ulaşmanız zorlaşıyor. Bu nedenle kanallara uyum sağlamanız, taktikler geliştirmeniz gerekiyor. Unutmayın, her gün yeni bir mecra daha popüler olabiliyor.

4- Markalar, sosyal medya için harcadıkları eforun %75’ine yakınını Facebook için harcıyorlar

Her ne kadar Facebook hala en büyük mecra olsa da bilinmesi gereken gerçek şu ki artık gençler orada değil. Gençler Facebook’dan kaçıyorlar çünkü artık aileleri de orada. Buna rağmen hala en etkili platformlardan biri olmaya devam ediyo Facebook. Siz yine de gençlerin bulunduğu mecraları kaçırmayın, Facebook ve o yeni mecralara odaklanmaya devam edin.

5- Dijital yerliler online bilgi güvenliğine inanıyorlar

İnternetle sonradan tanışan (X) ve kaynaşan bir nesil ile dijital yerli (Y) bir nesil bir arada. Burada ilginç bir durum ortaya çıkıyor. X neslinin neredeyse %80’i kişisel bilgilerinin internet ortamında güvenli olmadığına inanırken bu durum Y neslinde çok farklı bir boyutta. Y nesli, kişisel bilgilerinin internet ortamında daha güvenli olduğu kanısına varmış durumda (%60 oranla) bu nedenle Y nesli ile iletişim kurarken sadakat oluşturma imkanınız daha fazla çünkü daha fazla bilgiyi rahatlıkla alabilirsiniz.

Tüm bunlar, pazarlamacılar için alışılagelmiş davranışların dışına çıkmak, yenilikçi, yaratıcı olmak anlamına geliyor. Bunu keyfi olarak değil, yapmak zorunda oldukları için yapıyorlar. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Sizce de işleri zor mu? Yoksa oldukça kolay mı?

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir