FROM THE BLOG

E-Ticaret hacmi 24,7 milyar TL

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) “Türkiye e-Ticaret 2015 Pazar Büyüklüğü” raporunu açıkladı. Bu yıl üçüncüsü hazırlanan rapor, e-Ticaret sektörünün yıllık yüzde 31’lik bir artışla 24,7 milyar TL büyüklüğe ulaştığını gösteriyor.

Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden “Türkiye e-Ticaret 2015 Pazar Büyüklüğü” raporu açıklandı. Rapora göre Türkiye’de e-Ticaret sektörü 2015 yılında yüzde 31 oranında artış göstererek 24,7 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2015 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:
Toplam Pazar: 24,7 milyar TL (yüzde 31 yıllık büyüme)

Alt kırılımlar:
Tatil-Seyahat: 8,9  milyar TL  (yüzde 31 yıllık büyüme)
Sadece Online Perakende: 8,5 milyar TL  (yüzde 32 yıllık büyüme)
Çok Kanallı Perakende: 4,8 milyar TL  (yüzde 33 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri: 3,8 milyar TL (yüzde 40  yıllık büyüme)
Online Bahis: 2,5 milyar TL (yüzde 22 yıllık büyüme)
Online- Çok Kategorili: 2,2 milyar TL (yüzde 28 yıllık büyüme)
Online – Özel Alışveriş: 1,8 Milyar TL (yüzde 27  yıllık büyüme)
Online – Dikey: 0,7 Milyar TL (yüzde 17 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 1,8 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı: 0,8 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon: 0,5 Milyar TL (yüzde 34 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Eğlence & Kültür: 0,3 Milyar TL (yüzde 27 yıllık büyüme)
Çok Kanallı – Diğer: 1,3 milyar TL  (yüzde 36 yıllık büyüme)

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir