FROM THE BLOG

Dijital Reklamcılık 2016’da TV Bütçesini Aşacak

comScore’un son raporuna göre dijital reklamcılığın geliri 2014 yılında 49,5 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bu da 2013’e göre yüzde 16 artışa karşılık geliyor. Buna ek olarak 2015’in ilk çeyreğinde dijital reklamcılığın geliri 13,3 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bu da bir örnceki yıla göre yüzde 16 artışa karşılık geliyor.

TV reklam harcamalarının yüzde 80’ine denk

Dijital reklamcılık bütçesi şimdiden TV reklam harcamalarının yüzde 80’ine ulaştı ve comScore’a göre 2016 TV bütçesini geçecek. Elbette bu TV reklamcılığının sonu anlamına gelmiyor.

Facebook reklamlardan yılda yaklaşık 3 milyar dolar kazanıyor

comScore kurucu ortağı Gian Fulgoni gereksiz paniğe neden olmamak için şu açıklamayı yaptı: “Televizyon reklamcılığının küçüldüğüne dair bir kanıt yok.” Fulgoni aynı zamanda Facebook’un dijital reklam Pazar payındaki büyümesinden özellikle etkilendiğini belirtti. Facebook Çarşamba günü yaptığı açıklamada ikinci çeyrek gelirini 968 milyon dolarak açıkladı ve böyle Wall Street’in öngörüsünü 8 milyon dolar geride bıraktı.

1

Telefonda her 5 dakikadan 1’i Facebook’a ait

Facebook İşletme Genel Müdürü Sheryl Sandberg konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “İnsanlar mobil cihazları ve Facebook uygulamasında daha fazla zaman geçiriyor.” İnsanlar akıllı telefon başında geçirdikleri her 5 dakikadan en az bir dakikayı ve daha fazlasını Facebook’a ayırıyor.

Facebook geleceğin reklam kralı

Fulgoni de Sandberg’in kaldığı yerden devam ederek dijital reklamcılığın, özellikle de sosyal medya reklamlarının hem TV hem de arama motoru reklamcılığı karşısında artan rekabet gücünü şöyle yorumluyor: “Facebook video yayınlarından daha fazla para kazanmaya başladıkça çok ilginç şeyler ve bunu görmek için sabırsızlanıyorum. Bence önlerinde büyük fırsatlar var.”

comScore’a göre dijital reklamcılığın en hızlı büyüyen kategorileri mobil reklam ve video reklamlar. Bu iki format statik bannerlarla ve diğer ekran reklamlarıyla birlikte (display ads), ancak arama motoru reklamları hariç (çok önemli bir nokta) sadece 2014 yılında 26 milyar dolar gelir sağladı.

Kaynak: EticaretMag

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir