FROM THE BLOG

Dijital Dünyanın Markaları Açıklandı

GfK Araştırma Şirketi’nin The Brand Age dergisi için Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen tüm yaş ve tüm SES gruplarında toplam 1036 kişi ile yüz yüze gerçekleştirdiği “Dijital Dünyanın Markaları Araştırması” sonuçları yayımlandı. Araştırmaya göre, dijital dünyanın en aktif markası Samsung olurken tüketicilerin algısında dijital dünyanın en genç markası yine Samsung oldu. Uygulamalar özelinde; Facebook’da en başarılı bulunan iki marka Nike ve Adidas oldu. Instagram’da ise Nike başı çekiyor. Twitter’da en başarılı bulunan marka ise Apple. Youtube’da ise yine iki rakip marka ipi göğüslüyor; Arçelik ve Vestel. Dijital dünyada en beğenilen viral videolarda Coca Cola ilk sırada yer alıyor.

Dijital dünyanın bireylerine, sosyal medyada en başarılı buldukları markalar soruldu. Facebook özelinde, tüketiciler en çok iki rakip markayı başarılı buluyor: Nike ve beraberinde Adidas. Bu durumu e-ticaret sitesi gittigidiyor.com takip ediyor. Son dönemlerde ürünleri ile sıkça konuşulan Samsung da Facebook’da başarılı bulunan markalardan. Flo ayakkabı markası da Facebook’daki çalışmaları ile tüketici beğenisini toplamış.

Instagram’da en başarılı bulunan markalarda ise, yine Nike başı çekiyor. Apple ise ikinci sırada yer alıyor. Diğerleri ise sırasıyla n11.com, Adidas, hepsiburada.com.

Tüketiciler Twitter’da ise, en çok Apple markasını başarılı buluyor. Bu durumu Adidas, Nike, Samsung, Beko, LG ve Flo takip ediyor.

Tüketiciler Youtube’da rakip iki markayı eşit oranda en başarılı buldu: Arçelik ve Vestel. Bu durumu Samsung, LG, Adidas ve Bosch takip ediyor.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir