FROM THE BLOG

2017’ye dair sosyal medya tahminleri

Sosyal medya ölçümleme ve analizi firması Socialbakers, 2017’ye ait sosyal medya pazarlama tahminlerini paylaştı.

 Brexit referandumu ve ABD başkanlık seçimlerinin sonuçlarını az ya da çok sosyal medyanın şekillendirdiğini söylersek, yalan söylemiş olmayız. Bununla birlikte sosyal medya platformlarının gerek teknoloji gerekse iş modelleri anlamında olgunlaşmaya başladığını da teslim etmemiz gerekiyor. Örneğin, sosyal medyanın reklamcılığa yaklaşımı geleneksel medyaya evrilmeye başladı ve paid medya egemen model olarak çıktı. Öte yandan, akıllı telefon kullanımındaki artış sonucu çevremizde eğlence de arttı. Bu noktada başarının yeni ölçütü tüketicinin dikkatini yakalamaya ve en yüksek seviyede tutmaya odaklandı. İşte, sosyal medyada aktif olan şirketler de, bu pazarlama kanalı kendi lehlerine kullanmak için yeni destek şekilleri bulmak zorundalar.
Sosyal medya, pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası haline geldi
Sosyal medyanın online faaliyetlerin önemli bir bölümünü kapsaması nedeniyle şirketler sosyal medyayı pazarlama ve dijital pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olarak ele almaya başladı. Bu, sadece pazarlamayla sınırlı değil. Müşteri hizmetleri, insan kaynakları ve diğer departmanlar da sosyal medyayla ilgili çeşitli paylar üstlenmeye başladı. Şöyle bir araştırmayla örneklendirelim: McKinley Marketing Partners’ın yürüttüğü bir araştırmaya göre, pazarlama pozisyonlarının yüzde 90’ı için günümüzde dijital pazarlama veya analitik özellikler de isteniyor. Sosyal medya ise artık lüks olmaktan çıktı ve mecburiyet haline geldi.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir