FROM THE BLOG

2015 Sonunda Küresel E-Ticaretin Yüzde 40’ı Mobilden Yapılacak

Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo, Türkiye özelinde verilere de yer verdiği “2015 İkinci Çeyrek: Mobil Ticaretin Durumu” (Q2 2015 State of Mobile Commerce Report) başlıklı raporunu yayınladı. Rapora göre, e-ticarette mobil alışverişin yüzde 50’si mobil uygulamalarla yapılıyor ve mobil uygulamaların performansını da öncelikle kullanıcı deneyimi belirliyor. Criteo raporu, aynı zamanda e-ticaret işlemlerinin yüzde 40’ının artık birden çok cihazı kapsadığını gösteriyor.

Akıllı telefonlar ve mobil uygulamalar kral

Rapora göre büyük ekranlı telefonlar hızla yaygınlaşıyor ve bu noktada insanlar tabletlerden çok akıllı telefonlardan alışveriş yapıyor. Ayrıca müşteriler mobil cihazlardan alışveriş yaparken mobil siteler kadar mobil uygulamaları da tercih ediyor. Mobil sitelerini mobil uygulamalarla destekleyen e-ticaret şirketleri önümüzdeki yıllarda daha çok satış yapacak.

Criteo’nun toplamda 160 milyar dolardan fazla küresel satışa karşılık gelen 1,4 milyar bireysel e-ticaret işlemini temel alarak analiz ettiği kişisel verilere dayanan raporun ana bulguları şöyle:

  • Mobil ticaret büyümeye devam ediyor: Amerika’daki mobil satın alma işlemleri, ülkedeki tüm e-ticaret işlemlerinin yüzde 30’undan fazlasını oluşturuyor ve bu oranın yıl sonuna kadar Amerika özelinde yüzde 33’e, dünya genelinde ise yüzde 40’a ulaşması bekleniyor. Söz konusu mobil satın alma işlemlerinin başında moda, lüks mallar ve seyahat kategorileri geliyor. Bu kategorilerdeki her üç satın alma işleminin biri artık mobil cihazlar üzerinden yapılıyor.
  • Türkiye’de masaüstü önde: Rapora göre Türkiye’deki e-ticaret işlemlerinde mobil cihazların payı yüzde 18 iken masaüstü cihazların payı yüzde 82 civarında seyrediyor. Dönüşüm oranları ise mobil cihazlar için yüzde 1,1, masaüstü için yüzde 3,1 olarak görülüyor.
  • Mobil için optimize edilmiş web siteleri kazanıyor: Mobil için optimize edilmiş web siteleri yüzde 3,4’lük dönüşüm oranı sağlarken, mobil optimizasyonu olmayan sitelerde bu oran yalnızca yüzde 1,6 civarında seyrediyor.
  • Türkiye’de akıllı telefonlar, tabletlerin önünde: Türkiye’de akıllı telefonlar ile yapılan satışların oranı yüzde 13,7 iken, bu satışlarda Android telefonların oranının yüzde 10,2 ve iPhone’ların oranının yüzde 3,4 olduğu görülüyor. Tabletlerle yapılan satışların oranı ise yüzde 3,8 iken, bu satışlarda Android tabletlerin payının yüzde 1,3 ve iPad’lerin payının yüzde 2,5 olduğu anlaşılıyor.

3

Kaynak: www.criteo.com/mobile-commerce-report/

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir